Haszongépjármű bérlet, avagy az autóbérlésem rövid története

Haszongépjármű bérlet, avagy miért vettem igénybe az adott lehetőséget?

A minap történt, hogy immár több, mint egy hónapja használom a haszongépjármű bérlet lehetőségét. Hogy mik a benyomásim? Egyértelműen az, hogy maximálisan megérte ez az alternatíva, hiszen olyan jellegű tapasztalatokkal gazdagodtam, mely számomra igazán nagy haszonnal bírt és bírni is fog a jövőben. Ennek a lehetőségnek, vagyis a haszongépjármű bérlet igénylésének köszönhetem, hogy nem vettem úgy gépkocsit, hogy arra egyébként abszolút nem lett volna szükségem. Ugyanis mint friss jogsis abszolút nem tudtam, hogy mi tévő legyek, hiszen egyrészt láttam, hogy milyen előnyökkel jár egy autó, és őszintén szólva vágytam arra, hogy kipróbálhassam azt, hogy milyen érzés az, ha a mindennapok során rendelkezésedre áll egy haszongépjármű. De ugyanakkor hozzátenném azt is, hogy a Budapesti élet bizony igen csak nehézkessé teszi az a használatát és bizony sok esetben mondhatni ellehetetleníti azt, legalábbis ha a parkolásról van szó mindenképpen. De miután mindenképpen szerettem volna megfelelően mérlegelni az adott helyzetet és mind a két oldalnak az érveit és az ellenérveit megvizsgálni, így arra jutottam, hogy a lehető legjobb opció, ha az előtt, mielőtt beruháznék egy járműre, egy haszongépjármű bérlettel kitapasztalom azt, hogy milyen is a közlekedés a városban és a tapasztalatokat összegezve eldöntöm azt, hogy megéri e nekem a mindennapok során egy autó tartása, avagy nem. Az alábbiakban ezeket a tapasztalataimat szeretném megosztani és ezek alapján szeretném értékelni az adott helyzetet.

Haszongépjármű bérlet nélkül az élet, avagy a tömegközlekedés Budapesten

Az első opció, amit kipróbáltam, hogy minden egyes nap tömegközlekedéssel próbálok bejutni a munkahelyemre, egészen pontosan Budáról, a Szabadság-hegy tetejéről egészen az Andrássy út, Hősök tere találkozásáig. Ez az útvonal, úgy körülbelül és megközelítőleg 1 óra hosszát vesz igénybe. Ami annyit takar, hogy a napomból minimum 2 óra csak a tömegközlekedésen való zötykölődéssel telik. Bár az e szempontok között kifejezetten ennek az alternatívának a javára írható, hogy bizony 105-ös busz a lehető legszebb busz útvonalon járó autóbusz, amin általában nincs is akkora tömeg, szóval ez egy abszolút pozitív pont volt az érvelésrendszerben. Emellett viszont úgy gondolom, hogy elképesztően hosszú útvonallal és sajnos nagyon gyakori dugóba keverésével nem éri meg ezt az opciót választani. A másik alternatíva egy ennél kicsit talán időspórolás szempontjából jobb választás, hogy metróval a Déli pályaudvarról bejutok a Deák térig és így egészen biztosan valamennyi időt nyerek, míg eljutok a Hősök teréig. Mindenesetre a tapasztalatom az, hogy viszonylag rövid idő alatt eljuthatunk A-B-be és igazából abszolút kényelmesen élhetjük meg az utazás örömét. Aztán egy költözés kapcsán szükségünk volt egy furgonra, úgyhogy haszongépjármű bérletet vettünk igénybe a http://www.hatarauto.hu/tehergepkocsik/ weboldalon.

Haszongépjármű bérlettel az élet, avagy a gépjárműves közlekedés Budapesten

A második alternatíva, amit kipróbáltam, a gépjárműves közlekedés volt Budapesten. Miután ennek a próbának direkt az volt a célja, hogy kizárólag próba életvitelszerűen próbáljuk kiaz adott lehetőséget, így majd a tapasztalatok fényében tudjuk eldönteni azt, hogy megéri ezen az adott opció vagy sem. Igazából magát a haszongépjármű bérletet körülbelül 1 hónapra vettem igénybe. Zseniális opciónak tartom ugyanis én választhattam ki az autót, azt, hogy mennyi időre szeretném igénybe venni a haszongépjármű bérletet. Így miután az adminisztratív folyamatokon túl voltunk, elkezdtem egy hónapig tesztelgetni a belvárosi autós közlekedés áldásóságait. Az első, ami nagyon szembetűnő probléma volt nekem, hogy a parkoló hely találása valami horribilis időt vesz igénybe és szintén horribilis összegekbe kerül. A következő probléma a teljesen kiszámíthatatlan közlekedés. Hiszen hol egy órát vesz igénybe, hol több órát, mert elképesztő dugó keletkezik 6 óra magasságában, a belvárosban. Ami ezek után következik és szintén elég kardinális pont, hogy igencsak költséges alternatíva, ugyanis negyed annyi összegből meg lehet úszni egy havi BKV bérlettel a bárhova való utazást, mint az, ha a benzint fizetjük. Ami viszont mellette szól, hogy valóban sokkal komfortosabb a saját kis magán terünkben utazni mindenhova, minthogy folyamatosan tömegközlekedési eszközről tömegközlekedési eszközre váltsak. Így mindenképpen úgy tartom, hogy nagyon hasznos volt a haszongépjármű bérlet kölcsönzés. Végeredményben azért, amíg Budapesten élek addig a tömegközlekedés alternatíváját fogom választani, hiszen számomra ez tűnt a lehető leginkább jó megoldásnak. De különleges esetekben azért jól fog jönni még egy haszongépjármű bérlet.